søndag 17. august 2008

På offroadtur med joggesko

Dro med meg bikkja og gikk til stallen kl 18 og fant en relativt møkkete tidligere svart hest oppå beitet. Tok han med inn og bant han inne i boksen - ellers står han bare og tuller med alle pussesakene. Med gummibørste, så vanlig børste, deretter fuktig klut, litt showshine i halen og grov børste i man så hesten nesten presentabel ut. Red ut i strålende kveldssol med Kelly på slep. Nydelig! Red 10 min på grusvei før vi kom til gressjordet opp til skogen. Travet første 2 min og galopperte siste 3 min. Flink pånnis som begynner å få bedre kondis :) Red inn på skogsstien og fulgte denne i ca 15 min. Den munnet ut i hovedgrusveien som vi fulgte oppover i vel 15 min, travet noe av veien. Tok av veien og red nedover skogsstien - en veldig kronglete skogssti! nedover bakkar og berg bar det, over stein og under trær, 5 skrubbsår og 4 blåmerker senere (dvs. 20 min) kom vi ned til en litt mer kjent sti - stien ovenfor gressjordet. Red ned til veien igjen og hjem. var vel ute i ca 1.15time. Kjempefin tur!

Tilbake på stallen fikk Willy litt kraftfor mens jeg ryddet, spylte han og bootsene (joggeskoene holdt bra hele turen, dog litt glatte bak) og slapp han ut sommen med Vera.

1 kommentar:

  1. hei:)

    var det du som var med til wales i fjor? :p

    SvarSlett