fredag 8. august 2008

Besøk av barfottrimmer


Etter utallige telefoner til diverse hovslagere ringte jeg oppgitt til hun jeg skal leie utegangsplass av. Hun sa at hun skulle ha besøk av en barfottrimmer og hun kunne kanskje ha tid til meg om jeg ville.

Siden høvene til Willy ikke akkurat så bra ut, tenkte jeg at det var mye bedre enn ingenting, selv om han ømmet veldig på annet enn gress. Dette viste seg å være knallsuksess! Anne kom og raspet og beskjærte, og fortalte grundig hva hun gjorde og hvorfor. Jeg fikk se hva som var galt og hvordan man retter opp, i tillegg hadde hun boots i bilen som jeg kunne kjøpe. Knall! Høvene så mye bedre ut, jeg hadde lært noe, og jeg fikk en hest jeg kan bruke. Ikke værst.

Jeg har alltid vært skeptisk til dette med barfot, men nå skal vi jammen prøve. Anne kommer tilbake om 3 uker for ny trim, i mellomtiden skal jeg vaske med klor og optima for å ta knekken på ulumskheter som har oppstått. Anne var kjempehyggelig og hjelpsom, så jeg har hatt en veldig positiv opplevelse!


I morgen skal vi prøve bootsene på en ordentlig tur, men det ble en liten påsitting i kveld og, noe sambos barn ville være med på. Koselig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar