tirsdag 1. september 2009

Willy og jeg har vært på banen i dag

Og vi fikk en fin arbeidsøkt!
Jobbet med bøyning på volte. Regnet med han var stiv etter mye hengerkjøring i helgen og ingen ridning på 3 dager, men det måtte jeg jammen bite i meg! Han var litt stiv i starten men myknet fort opp. Red små og store volter, 8-tall og serpentiner. I travet red jeg mest nedsittende, for da får jeg balansert meg best. På slutten av økten øvde vi galoppfatninger. Tok den vanskelige siden først (venstregaloppen) og fikk noen feil fatninger før den endelig satt et par ganger. Kjempefornøyd! Gav oss med den siden og tok høyregaloppen. Denne tar han mye lettere og vi fikk 2 fiiiinfine fatninger før vi gav oss før det ble kjedelig. Det aller morsomste er at han virkelig *skjønner* hva galoppfatning betyr nå, og når han skjønner hva jeg mener byr han seg veldig godt frem og jeg får skikkelig oppoverbakke-galoppfatning! Var så stolt av hesten min etter økten at jeg måtte gi han noen ekstra koser og klemmer (som forøvrig, faktisk ble satt pris på av den moste parten).

Hest er GØY og jeg er så ufattelig glad i min!!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar