fredag 15. august 2008

Onsdag, Torsdag og fredag

De siste dagene har vært morsomme!
På Onsdag hadde bootsene kommet, så endelig fikk vi tatt oss en skikkelig tur. Han søker fremdeles mye etter å gå på gress, så han var ganske vinglete å ri. Dessuten har han veldig dårlig kondis, så jeg prøver å ikke slite han helt ut. Vi red i ca 45 min på grusvei, travet ca 1/3 av veien, og fikk til en bitteliten galopp på en liten gressslette. Han titter mye, men det er nytt sted og han kjenner jo ikke meg så godt enda men han gjør ikke noe mer enn å titte :)

Torsdag var det laaaaang dagpå jobben. 7-15 bak disken og kurs om kort på kvelden. Var hjemme ca kl 7, spiste litt og dro for å se på stallen Willy skal flytte til :) Og jammen ble det ikke til at han flytta samme kveld! Så nå har jeg bokshest igjen :) Litt deilig, må innrømme det.

Fredag, altså i dag, var jeg og Sofie (stalleier) på en god tur med hestene. Hun vet jo om flere rideveier enn meg, så i dag red vi først på grusvei, så en oppoverbakke på gress, deretter langs en sti av jord, røtter og stein inne i skogen før vi kom til grusveien oppover der vi har ridd før. Ble en liten galopp der, til Willy slakket av selv for han orker ikke så mye. Red lenger oppover i skritt før vi snudde og red helt ned til nordveien igjen, og tilbake til stallen. Kjempefin tur :) var vel ute i 1.15 time. Bootsene funker veldig bra, men må innrømme at det er rimelig tungvint å ta de på før hver tur...

1 kommentar:

  1. Hei!

    Gøy å følge med på bloggen din, det høres jo ut som du og Willy storkoser dere sammen:o) Hun barfottrimmeren du brukte er hun samme som 2 av veninnene mine bruker, er visst veldig dyktig:o) Har planer om å huke tak i henne selv neste gang hun skal på disse kanter;o)

    Gro Mette

    SvarSlett